» vraagje |
![]() ![]() |
» vraagje |
Nov 10 2008, 03:49 PM
Bericht
|
|
|
Newbie ![]() Groep: Members Berichten: 2 Sinds: 10-November 08 Gebruikersnummer: 20 |
Hallo redactie van gewoon gamen,
Wij begeleiden mensen met een licht verstandelijke beperking. Mijn vraag voor jullie betreft een client van ons, die graag een leuke computer wil. Deze vrouw is autistisch, en zij houdt er erg van om spelletjes te doen, bijvoorbeeld op haar telefoon, maar vanzelfsprekend moet het niet te ingewikkeld zijn. Zij kan wel een beetje lezen, maar engels niet. Als zij teveel handelingen achter elkaar moet doen dan raakt zij het overzicht kwijt. Misschien te vergelijken met een kind van een jaar of vijf. Nu heeft ze haar zinnen gezet op een (spel)computer. Wat ze wil is een apparaat waar ze mee overweg kan, en leuke spelletjes op kan doen. Er zijn zoveel verschillende dingen te koop. en wij zijn allemaal geen experts op dit gebied. Zouden jullie ons kunnen adviseren over wat het meest gebruiksvriendelijke produkt is? De Wii of de X box of iets heel anders? Alle informatie is welkom! met vriendelijke groet, Team Wolfskuil, Nijmegen |
|
|
|
Nov 10 2008, 05:10 PM
Bericht
|
|
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Groep: Administrators Berichten: 168 Sinds: 29-September 08 Van: Mierlo Gebruikersnummer: 7 |
Hallo Team Wolfskuil,
Voor dit soort mensen is meestal een Wii of DS wel een leuke spelcomputer. Als het niet te ingewikkeld mag worden, vallen de Xbox 360 en PlayStation 3 al af. Hiervoor zijn meestal te moeilijke spellen en daarom kun je, naar mijn mening, beter voor de Nintendo DS of Nintendo Wii gaan. Deze spelcomputers zijn leuk voor alle leeftijden en hebben meestal gemakkelijke(re) spellen, zoals Wii Sports, Mario etc. Het voordeel van de Nintendo DS is dat het apparaat draagbaar is en dus overal mee naar toe kan worden genomen, net zoals een mobiel. Het voordeel van de Wii is dat het meer beweging vergt, wat ook goed kan zijn. -------------------- Xbox Live: Ferdienandje
PlayStation Network: Ferdienandje Wii Code: 4699-2243-9548-0670 ''Sir, we are surrounded!'' ''Excelent... That means we can attack in any direction!'' |
|
|
|
Nov 10 2008, 07:01 PM
Bericht
|
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Groep: Root Admin Berichten: 77 Sinds: 19-September 08 Gebruikersnummer: 2 |
Ik ben het helemaal met de reactie van Ferdie eens. Een DS of een Wii zijn gewoon het meest geschikt. Daarvoor zijn veel leuke games beschikbaar die je zo kunt spelen zonder een handleiding te lezen.
Het voordeel van de Wii is dat je wat meer beweegt (en wat makkelijker met andere mensen kunt gamen). Het voordeel van de DS is dat je hem lekker overal mee naar toe kunt nemen in je zak/tas. Dat kan ook een nadeel zijn, want soms is het dan lastig om de DS weg te leggen en zo kan gamen erg verslavend worden. Een PSP (ook een draagbare gaming consoles) zou ik afraden. Die games zijn vaak ingewikkelder en de PSP is een stuk meer kwetsbaar dan de DS. Tips voor leuke games op de DS zijn bijvoorbeeld New Super Mario Bros (eindeloos rennen, springen, duiken en timen), Mario Kart (lekker racen). Voor beide games is wel veel concentratie en hand-oog-coordinatie nodig. Andere leuke games waarbij je weinig hoeft te lezen zijn bijvoorbeeld Nintendogs (voor een hondje zorgen) en ook de games met Kirby zijn over het algemeen erg leuk. Die kun je urenlang spelen maar vragen weinig uitleg. Als ze mobiele games leuk vindt, dan is Kirby ook vast wat voor haar. Succes met de keuze! |
|
|
|
Nov 11 2008, 11:36 AM
Bericht
|
|
|
Newbie ![]() Groep: Members Berichten: 2 Sinds: 10-November 08 Gebruikersnummer: 20 |
Super bedankt voor jullie snelle reacties, dit maakt onze zoektocht een stuk makkelijker! We gaan ermee aan de slag, lekker uitproberen. Wat een baan
groetjes van Team Wolfskuil |
|
|
|
Nov 11 2008, 03:49 PM
Bericht
|
|
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Groep: Administrators Berichten: 168 Sinds: 29-September 08 Van: Mierlo Gebruikersnummer: 7 |
Als jullie toch voor een Nintendo DS zouden gaan, raad ik jullie ook Brain Training aan. Deze game bevordert de algemene kennis en kan door iedereen gespeeld worden. Door de Nederlandse schermtekst wordt het ook makkelijk uitgelegd. Misschien ook leuk en handig?
-------------------- Xbox Live: Ferdienandje
PlayStation Network: Ferdienandje Wii Code: 4699-2243-9548-0670 ''Sir, we are surrounded!'' ''Excelent... That means we can attack in any direction!'' |
|
|
|
| Guest_Gast_* |
Jul 22 2009, 05:04 PM
Bericht
|
|
Guests |
Hoi, ik werk met dezelfde doelgroep (andere organisatie) en wij krijgen binnenkort een wii. Ik heb voordat we de wii zouden kopen een test met mijn eigen wii gedaan op diverse woningen (laag tot middenhoog) en voorral het sport gedeelte werd erg snel opgepikt.
Ds is ook aanteraden al is er een hoge kans dat deze snel kapot gaat of er spullen kwijt raken. Verder staat Nintendo bekend om de felle kleuren en zoete muziekjes daar waar xbox en ps3 voornamelijk richten op realisme (vaak harde spellen die ook moeilijk kunnen zijn). suc6 ermee. Maarten |
|
|
|
Jul 23 2009, 02:13 PM
Bericht
|
|
|
Ik ben het met Maarten eens. Daarbij zijn de Wii en DS vaak toegankelijker, waarmee ik wil zeggen dat de omgang met de menu's makkelijker verloopt. Bij de Xbox en PS3 zijn deze menu's vaak wat onrustiger en lastiger te begrijpen.
-------------------- Xbox Live: Ferdienandje
|
|
|
![]() ![]() ![]() |
| Print-versie | Het is nu: 8th September 2010 - 12:00 AM |